søndag 27. september 2009

Søndagstur til Storebu




I dag var det planlagt jakttur på godset til Bib og Liv Margrethe på Øyslebø. Og det var ikke bare meg og Lillian som skulle være med i dag, men alle ungan skulle au være med og få seg noen gode naturopplevelse og litt frisk luft. Da vi kom opp på heia i 10 tiden slapp vi Kira og da det hadde gått en time hørte vi noen fantastisk gode strofer som turte rundt litt ute i heie, men nærmte seg mer og mer storebu. Som jegere vi var i dag, så begynte vi å planlegge litt rundt posting og om hva vi gjorde vist det var en merka hare. Vi bestemte oss for å postere ut og ta haren ved første sjanse, men vi hadde ikke mer enn tenkt tanken før losen kom mot oss og vi fikk losdyret rett i fanget og det var ikke til å tro,men var faktisk et rådyrkje. Da skal jeg si jeg tenkte mange dårlige tanker, men fikk summet meg og stillte meg for å venta på bikkja slik at jeg fikk tatt ho på fersken og sakt ifra skikkelig hva jeg mente om just det der. Håpe ho tokk hintet. Ho har ikke jaget rådyr tidligere i år, så anser dette som et uhell og veldig glad at æ fikk tatt ho på fersken og kobla. Etter at vi hadde spist og godseier Birkeland hadde disket opp med fortreffelig elg kjøtt, så ville vi prøve å slippe Kira på ny. Hun gikk en time på foten, så kom uttaket men det ble desverre dødtap før mi fikk postet oss ut. Vi valgte å avslutte dagen i halv fire tiden og da var det bare å ha opptelling på ungan slik at vi fikk alle med hjem. Ikke alltid lett å få sanka inn riktig antall, som man kom med. Men i dag gikk det bra og di ligge i skrivende stund og sover søtt og drømmer forhåpentligvis om en og annen los. Det var i iallfallen en veldig trivelig tur med mye kos og hygge. Så håper vi kan få til dette en annen dag au. Tusen hjertlig takk for laget og at dere ville ha med familien frandsen på tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar