fredag 25. september 2009

En dag som bydde på mye kos og los







I dag dro jeg og min sønn på 2 år avsted med to ivrige bikkjer på skogen og vi alle var veldig klare for los og kos. Tenkte å prøve en ny variant i dag og det var å slippe Kira først å når ho hadde fått ut skulle vi slippe på Bealy. Slapp kl 09.20 og Kira kom rett i fot, men virket som nok en vansklig dag, men hun jobbet og jobbet på foten. mens andre måtte jobbe og bestikke den lille som var blitt med pappa på skogen. ikke lett å få mange timer til å gå når man er 2 år, men mye hjelp i kjeks, saft og litt snop. Men hva gjør man ikke for å komme på skogen å drive med den store lidenskapen. Kanskje ikke veldig pedagogisk, men hjalp meg hvertfall gjennom dagen og vi fikk en flott dag sammen. Da klokka ble 12.30 hørte vi Kira skrike til oppe i lia og di gode tonene var endelig i gang igjen og da var det bare å slippe på Bealy. Det gikk unna i et par timer, og Bealy var med på noen gode runder, så håpe dette var medisin for ho. Virka som Kira var i godt gammelt slag i dag og det var deilig å høre, for husbonden var litt bekymra etter gårdsdagen. Men da jeg ville koble i 3 tiden fikk jeg probleme med å lokalisere hundene for det hadde begynnt å blåse opp, så losen var litt vansklig å følge. Så har det seg slik at jeg er en av di få som ikke bruker peiler og det angre jeg på i dag. For Kira fikk jeg kobla klokka 19.45, mens Bealy enda ikke er kommet hjem. Har vært rundt på skogen og prøvd å lokalisere ho uten resultat, men får bare håpe at ho vende hjem i løpet av natta. Imorra vurdere jeg å ta frem børsa og skyte en vei hare vi har her på øygarden, men blir nok bare med tanken. Takk for en fin dag på skogen Nicolai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar